Klokken var tidligt da jeg stod op, datteren skulle møde op klokken 8 og så kunne jeg ikke sove mere. Det er fint med mig, jeg nyder de tidlige morgener, hvor jeg har huset for mig selv. Jeg trisser stille rundt, mens jeg drikker dagens første kop kaffe. 

Monty og jeg tager dagens første runde i haven, og nyder, at der er nyt at se på hver dag. Blommetræet blomster så det er en lyst, og lover god høst senere på sæsonen.

 

Blommetræ i blomst 

Jeg overvejer hvad der skal ske i haven i år, et par nye æbletræer skal der i hvertfald plantes. De gamle måtte lade livet, da de var angrebet af sygdom. Vi har også talt om et kirsebærtræ, og hindbær er et andet ønske ,der har været fremme.

 

Tulipaner

 

På bordet står tulipanerne, som mor havde med forleden, smukke røde tulipaner. Jeg har ikke selv særlig mange tulipaner i haven, men i kolonihaven vrimler det med dem. De minder mig om min far, han holdt meget af tulipaner.

I dag skal der hygges med at lave bordpynt til konfirmationen, der skal klippes og klistres, små fugle og bordkort. Måske kan der hentes hjælp, når datteren kommer hjem fra jobbet.

 

Fugle

2 meninger om “Søndagssysler

  1. Sikke fine mønstre der er på papiret Helle – håber vi kommer til at se det færdige resultat måske endda fra det pyntede bord om en uges tid 🙂
    Vi snakker også om et æbletræ – måske med 3 forskellige sorter podet på en stamme. Blommehøsten ser da ok ud efter blomsterne at dømme, mums 🙂

  2. Else, du kan tro der kommer billeder fra festen herinde 🙂

    Spændende med 3 sorter på et træ, det er måske værd at overveje.

    Jeg glæder mig til blommerne, sidste år gav vores træ ikke ret mange frugter. Jeg laver den dejligste blommemarmelade og den har manglet i år.

Skriv et svar

