Tidligt oppe

Jeg er tidligt oppe idag, selvom jeg ikke har sovet særligt godt i nat. Underligt nok er jeg faktisk frisk nok.

Normalt falder jeg i søvn så snart jeg rammer hovedpuden og sover tungt indtil næste morgen. I øjeblikket vågner jeg op omkring klokken 3, og så kan jeg ikke sove mere. Så ligger jeg og vender og drejer mig, og bliver mere og mere frustreret, fordi jeg ved, at jeg skal op næste morgen. I nat var der mere ro på, det er søndag, så jeg kunne sove så længe jeg ville. Så i nat da jeg vågnede stod jeg op og listede ind i stuen, så tændte jeg tv’et og fandt strikketøjet frem. Sådan sad jeg og hyggede mig i et par timer, inden jeg listede tilbage i min seng.

Når jeg har perioder med søvnløshed, ved jeg godt hvad det skyldes. Det kan være bekymringer om familien, økonomien, arbejdet eller andre ting som rumsterer i mit hoved. Men denne gang ved jeg faktisk ikke, hvad det er. Ud over mange opgaver på mit job, er det mest planlægningen af sønnens konfirmation der fylder. Måske skal jeg sætte mig ned og lave lister og deadlines, for hvad vi mangler i den forbindelse. Det kan måske give lidt nattero, det vil jeg gøre.

Er der nogen der har det på samme måde, og hvad gør I ved det?

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle, jeg er 52 år og bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg er mor til 2 skønne, voksne børn og derudover er jeg 'mor' til vores dejlige Jack Russell Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en fin lille sejljolle, som vi elsker at sejle ud på Limfjorden i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

2 thoughts on “Tidligt oppe”

  1. Det lyder bekendt Helle😉 Ja jeg har gode erfaringer med “what to do” listen – bruger den faktisk også tit i hverdagen, så jeg ikke skal koncentrere mig om at huske det hele selv🙂
    Er du ikke godt med i forhold til sønnens konfirmationsforberedelser? God planlægnings og arbejdslyst også med kjolen til datteren🙂

  2. Tak skal du ha’, Else. Jeg er vist ok med i forhold til konfirmationen, så det burde jeg ikke være nervøs for. Nu er der lavet lister over hvad der skal nås og hvornår, så forhåbentlig hjælper det på nattesøvnen.

Skriv et svar

