Jeg holder meget af at komme i kirke, ikke fordi jeg ser mig selv som specielt kristen, men det giver mig en ro at sidde i kirkerummet og lytte til præstens ord. Jeg holder meget af at synge, og det er der jo rig mulighed for i kirken. Lige nu, hvor jeg har en søn der skal konfirmeres, er det naturligt nok at komme i kirken. Der er mange arrangementer hvor forældrene også forventes at deltage. Idag var sådan en anledning, sønnen og hans kammerater skulle nemlig stå for gudstjenesten.

 

vesterkc3a6ret-kirke

 

Jeg er meget glad for vores præst, og han har et rigtig godt forhold til de unge. Han har flere traditioner i forbindelse med konfirmationsforberedelserne. Blandt andet skal konfirmanderne selv stå for en gudstjeneste, for at lære hvordan en gudstjeneste er sat sammen. De forestår selv alle de kirkelige handlinger, og det er fantastisk at se, hvordan de går op i det. Derudover er de på konfirmandlejr, sammen med præsten og menighedsrådet. De er sammen en weekend i en hytte i Dokkedal,  og slutter af med gudstjeneste søndag og efterfølgende middag i sognesalen.

Jeg ved ikke, hvordan det er i andre kirker, men jeg synes, at der bliver gjort et stort arbejde med konfirmanderne i vores kirke. Og jeg tror egentlig, at de unge synes at det er dejligt. Selvom de er noget generte i den alder, er det alligevel dejligt med opmærksomhed.

En mening om “Påskens budskab

Skriv et svar

