Marianne Isager

Min mor er i gang med at strikke MarianneIsager’s trøje “Katten”. 

 

kattetroeje

 

Hun strikker den til min bror, og det er min svigerinde, der selv har fundet opskriften i Marianne Isagers bog “Inka”. Isager laver nogle fantastisk flotte modeller, men hendes opskrifter er altså ikke for begyndere. Faktisk synes jeg, at de er skrevet meget rodet og kræver en hel del overblik. Derudover er dele af opskriften skrevet andre steder i bogen, og det havde svigerinden ikke opdaget. Det betød så, at siderne med anvisninger på monteringen ikke var med.

Mor har fået god hjælp ved Design Værkstedet, hvor garnet er købt. De har, som altid, været meget flinke til at hjælpe, med teknikker og andre spørgsmål hun har haft. Men da vi i sidste uge sad og skulle i gang med monteringen, var der så alligevel en side der manglede. Jeg har aldrig strikket nogle af Marianne Isagers modeller, og jeg har kun en gang tidligere prøvet at sy/klippe op til ærmer. Det er flere år siden og helt ærligt, så er jeg ikke helt tryg ved det der med at klippe i noget strikket. Vi ville være helt sikre på, at ikke at lave nogen fejl, så jeg  bestilte bogen hjem fra biblioteket, og idag kom min mor på besøg. Nu har jeg syet og klippet, og hun kan komme videre.

 

 

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle, jeg er 52 år og bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg er mor til 2 skønne, voksne børn og derudover er jeg 'mor' til vores dejlige Jack Russell Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en fin lille sejljolle, som vi elsker at sejle ud på Limfjorden i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

3 thoughts on “Marianne Isager”

  1. Helle, jeg hørte “anmeldelser” meget lig dine kommentarer til sidste strikkecafe. Isager er ikke sådan lige at give sig i kast med siges det. Jeg synes jo en opskrift skal være enkel, men modellen må gerne syne kompleks. Der findes heldigvis designere der kan klare opgaven🙂
    Flot trøje – men jeg ville nok også være lidt beklemt ved at klippe første gang…

  2. Min mor er en dygtig strikker, men opskriften skal hun af og til have lidt hjælp til, og det kan jeg så. Til gengældvil jeg aldrig begynde på sådan en trøje, det er alt for stort arbejde. Jeg ville aldrig blive færdig.

Skriv et svar

