Min mor har inviteret os alle på frokost i Papegøjehaven idag. I tirsdags var det min far’s fødselsdag, og han kunne være blevet 70 år. Det syntes min mor skulle markeres. Så derfor invitationen. Samtidig er det præcis et halvt år siden han døde i dag.

 

Det er underligt, som tiden flyver. Vi er alle kommet et stykke videre. Selvom vi stadig kan græde, når vi tænker på ham, så sker det ikke helt så tit mere, og det er blevet meget nemmere at tænke på tilbage på ham og alle de minder vi har med ham.

 

Min mor er kommet godt igang med sit liv – som på sin vis er et helt nyt liv. Hun har et stort behov for at komme ud blandt andre mennesker. Så hun har involveret sig i mange nye ting.  Min far og hun var udadvendte mennesker, og kom i mange forskellige sociale sammenhænge. Det er hun heldigvis fortsat med, og samtidig involverer hun sig i nye sammenhænge, og deltager i mange ting. Hun er  f.eks. blevet valgt ind i  bestyrelsen på det lokale aktivitetscenter, hun kommer i kirken i forskellige sociale sammenhænge, hun deltager i forskellige kurser. Børnebørnene spøger med, at hun kun er hjemme, når hun skal sove.

 

Det er rigtig dejligt at se, at hun er kommet videre, selvom hun selvfølgelig stadig savner min far. Hun vælger at gøre noget, istedet for bare at sidde derhjemme og være ked af det. Jeg er meget stolt af hende.

3 meninger om “Mærkedag i familien

  1. Tak skal I begge ha’. Vi havde en rigtig god dag, med både latter og tårer. Det er ikke til at forstå, at det allerede er ½ år siden.

Skriv et svar

