Jeg skal have lagt noget mere motion ind i min hverdag. I sidste uge havde jeg skridttæller på hver dag, for at se om jeg når op på de 10000 skridt, som voksne skal gå hver dag. Det gør jeg ikke, langt fra. På de “gode dage” – der hvor jeg synes jeg går meget på mit job, når jeg op på 5-6000 skridt. Så der er langt op til de 10.000. På almindelige dage sniger den sig kun lige op på omkring 3-4000 og jeg havde også en enkelt dovnedag, hvor den ikke kom over 1000. Så der er basis for forbedring. Jeg var ellers sikker på, at jeg går mange skridt på mit job, men det gør jeg så altså ikke.

 

Så nu skal der lægges strategier for at komme højere op. I første omgang skal jeg gå tur med hunden når jeg kommer hjem om eftermiddagen. Det kan vel blive til en 2-3 km, og så må vi se hvad der kan komme derefter. Måske skal bilen stilles længst væk på p-pladsen, så kan der hentes nogle skridt der også …

 

Det anbefales at voksne går 10.000 skridt og børn skal gå 12.000 skridt.  Det skulle ifølge Praxis på TV2, svare til cirka 8 km. Jeg tror, at der er rigtig mange danskere, som ikke når i nærheden af de tal.

2 meninger om “Hverdags motion

  1. Jeg tror du har ret Helle – der skal en del til at komme op på de 10000 skridt.
    Min gemal har haft skridttæller på til en basket kamp i 1. division, som han dømte. Han får vist rigelig motion på de dage hvor han dømmer 😛
    Jeg skal også igang med at gå lange ture igen med hundene. Det er skønt når man er kommet ind i vanen, men hårdt indtil da synes jeg.

  2. Ja, du har helt ret, Else. Det er lidt hårdt, men når man først er kommet igang, kan men slet ikke undvære det.

Skriv et svar

