Hvert år i januar/februar er det som om, alt energi har forladt min krop. Jeg bliver udgidelig og trist. Jeg ved det, for det har været sådan i mange år. Jeg har en lyslampe som kan hjælpe, hvis jeg bruger den og det har jeg vist ikke været for flink til i år. Pludselig er jeg tom og orker kun det allermest nødvendige. Mad skal jo laves og aftaler med andre skal holdes, men ellers foregår det meste tid med at sove og lave ingenting.

Nu skal det være slut, lampen er fundet frem, så må jeg sidde der en timestid hver dag. Og så skal jeg ud, ud i lyset og luften. Idag vil jeg gå en lang tur langs fjorden, og mand og søn kan forhåbentlig lokkes med. Ihvertfald er jeg sikker på Monty, han elsker fjorden og vil altid gerne med derned.

Er der nogen af jer, der døjer med vinterens mørke …

5 meninger om “Vinter tristhed

  1. hvor er det dejligt at høre fra dig igen 🙂 jeg blev helt bekymret.

    Vintertristhed døjer mange med, jeg får det også men ikke i så udtalt grad. I år sørger jeg for 7 timers søvn hver dag, og det ser ud til at hjælpe. Forrige år tog jeg ginseng mixtur her i januar og februar, det hjalp, men siden har jeg hver dag taget gerimax vitaminpille + 50 🙂

  2. Undskyld Lene, jeg har også haft dårlig samvittighed. Jeg har nærmest levet i en hule de sidste 14 dage, men nu tror jeg det går fremad.

    Jeg tager allerede forskellige vitaminer og tilskud, men jeg trænger i den grad til forår og lys. I år har jeg forsømt min lyslampe, og det kan jeg mærke. Når vi når til denne årstid, er batterierne brugt op.

    Nu er lampen fundet frem igen, og så må jeg sidde foran den ½-1 time om dagen. Man kan jo altid bruge tiden på at læse en god bog 😉

  3. Helle jeg har haft det på samme måde i en del år efterhånden… I år er det særlig slemt med trætheden – savner varme, sol og sommer!
    Dejlig gåtur I havde – det er skønt at komme ud og blive luftet igennem 🙂 Håber foråret er på vej og dermed lyset forude igen 🙂

Skriv et svar

