Julefrokosten hos mor var flyttet til 3. juledag. Søster og svigerinde skulle på arbejde henholdsvis 1. og 2. juledag, så heldigvis var 3. juledag en fridag. Der var som sædvanlig superlækker mad, og alle de traditionelle retter var på bordet.

 

Der blev gået tur langs fjorden, for at samle lidt ekstra appetit til mors ostebord, og  for at gøre plads til konfekten.

 

Ungerne spillede PS2 spil og hyggede sig rigtig med hinanden. Det er ikke så tit, de alle er sammen. Fætter og kusine fra Norge er jo hjemme denne jul, så der blev hygget igennem. 

 

Søster og svoger havde tilfældigt fundet en video fra julen for 10 år siden. Hold da op hvor vi grinede. Det var morsomt at se og høre sig selv og hinanden, især ungerne har jo forandret sig helt enormt. Men såmænd også vi andre.

 

Far var også på videoen, og der blev grædt et par tårer. Vi mindedes ham og snakkede om ham. Vi er alle kommet lidt videre, og selvom vi stadig græder over, at han ikke er her mere, kan vi også grine over sjove ting og episoder, som vi pludselig kommer i tanke om.

4 meninger om “Julefrokost

  1. ja undskyld det ikke aktuelle spørgsmål. Men jeg så at du læste Fasandræberne. Jeg har netop købt bogen og glæder mig til at læse den. Er den god?

  2. Lene, det har været en god jul – trods alt. Vi har været sammen allesammen. Min bror og hans familie fra Norge har også været hjemme, og jeg tror det har været rigtig godt for os at være sammen. Der er stadig mange tårer, du har det jo også stadig tæt på, så det ved du.

  3. Velkommen til Havehyrden – det er den først bog jeg har læst af Jussi Adler-Olsen, og jeg synes at den var rigtig god. Han skriver godt og komplottet var udmærket, og flytter sig væk fra de emner som mange andre krimier handler om for tiden. Der gys, uhygge og spænding, blandet med lidt humor hele vejen igennem. Så du kan glæde dig 🙂

Skriv et svar

