Færdig med halsvarmer

Netop som kulden for alvor tager fat, blev jeg færdig med min halsting – jeg ved ikke hvad sådan en hedder. Jeg synes, jeg kan huske at min mor kaldte det en halsfisk, selvom jeg ikke rigtig kan se hvad det har med fisk at gøre. Jeg havde flere af dem som barn, indtil jeg vist ikke syntes, at det var smart mere. Idag kan jeg godt se, at de faktisk var rigtig smarte til børn, fordi der ikke var risiko for at hænge i noget, som der er med et halstørklæde. Nu har jeg strikket en til mig selv, fordi det nogle gange er rart at slippe for tørklædet. Den er strikket i Deco Tweed fra Hjertegarn, som er et blandingsgarn uld/acryl, meget lyslilla med nister og så er den strikket i brombærmønster, som jeg synes er rigtig flot.

Jeg har forsøgt at tage et billede, men der er altså ikke så nemt ….

 

halsting

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle, jeg er 52 år og bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg er mor til 2 skønne, voksne børn og derudover er jeg 'mor' til vores dejlige Jack Russell Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en fin lille sejljolle, som vi elsker at sejle ud på Limfjorden i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

6 thoughts on “Færdig med halsvarmer”

  1. Hvor er den flot Helle – det er et flot mønster du har på trekanterne🙂
    Jeg tror at en halsfisk er et kort tørklæde hvor den ene ende kan stikkes ind i et hul i tørklædet i den anden ende som det Liselotte har lavet http://www.slagtenhelligko.dk/2007/09/25/cherry/ ofte er den bare enklere udformet🙂 Men kan ikke huske hvad man vil kalde din hals poncho… Er bare vild med det mønster😀

  2. Tak, Else – jeg kalder det bare en “halsting” eller sådan noget. Jeg synes også at mønsteret er ret flot, og så er det nemt.

  3. Jeg synes også den er smuk — og meget anvendelig. Her i huset hedder sådan en “halsedisse”. Det er ungerne der siger sådan.🙂
    Jeg kigger herind en anden dag – for her er hyggeligt!

Skriv et svar

