9788756788632_tnEndelig fik jeg mig taget sammen til at få skrevet indlægget, om den seneste bog jeg har læst, og jeg må sige at hun gjort det igen.

Elsebeth Egholms 5. bog om journalisten Dicte Svendsen. Der bliver fundet et lig af en ung kvinde ved stadion i Århus. Den unge kvinde er maltrakteret på uhyggelig vis, og eneste spor er et støvleklædt ben i buskene bag liget, som en pige har optaget på sin mobiltelefon.

Er manden med støvlerne den samme, som støver kvinder op på i byen, for at have sadomasochistiske forhold til dem. Eller er der tale om et politisk motiveret mord, som ligner andre mord der er sket i Europa.

Dicte bliver kontaktet af en fængselsindsat mand, som hævder at han har informationer om sagen, men hvad er det, han vil have i bytte for sin viden.

Jeg er vild med Elsebeth Egholm, jeg synes hun skriver fantastisk. Jeg var opslugt af bogen fra først til sidst. En nervepirrende krimi, hvor man hele tiden prøver, at gætte hvem morderen er. Bogen får mine største anbefalinger.

2 meninger om “Liv og legeme af Elsebeth Egholm

  1. Helle, jeg synes Liv og legeme er Elsebeths bedste bog til dato – og det siger ikke så lidt!! De andre har nemlig også været kanongode 🙂
    Men de første dage efter jeg havde læst bogen færdig skulle jeg lige kæmpe lidt med fantasien, når jeg bevægede mig rundt i kælderen under Kommunehospitalet 😉

  2. Jeg synes også, at hun er en kanon forfatter, Else.
    Det må godt nok være “spooky”, at gå rundt dernede i kælderen, så skal man da lige tage sig sammen, tror jeg 🙂
    Jeg drømte om den et par nætter, mens jeg var i gang med at læse den.

Skriv et svar

