Jeg har næsten ikke været hjemme i denne weekend.

 

Igår skulle vi flytte for min mor. Hun skulle flytte til en anden lejlighed, godt nok i samme opgang, men ned i stuen. Den blev ledig inden min far døde, og mor og far var enige om at søge den. De fik den heldigvis, men min far nåede jo desværre ikke at flytte med ned i den.

 

I dag har jeg været til gudstjeneste med min mor. Det er jo Allehelgensdag i dag, og dermed er det en særlig gudstjeneste i kirken. Det er dagen, hvor man mindes, dem man har mistet. Der er oplæsning af navnene på de mennesker i sognet der er døde i det forløbne år og et øjeblik hvor man i stilhed mindes.

Derefter var vi inviteret på frokost i kirken. Det var rigtig hyggeligt, men også meget trist. Det er jo stadig så tæt på for os.

5 meninger om “Allehelgensdag

  1. Det er en dejlig tradition, Helle. Nu har jeg ikke nået at læse tilbage i din blog, men hvor længe siden er det, at din far døde?

  2. Ja, det er det, Lene. Min far døde for 2 måneder siden, og vi er stadig meget sårbare. Jeg kan forstå, at du også har mistet din mor i år. Er det længe siden?

  3. Helle, 2 måneder er jo uendelig kort tid, og så skal I endda til at flytte og bryde lidt op, det får jo så minderne og savnet til at dukke op endnu mere. Min mor døde i april, så det er snart 7 måneder siden, men min far har Alzheimers i let grad, så vi har været rigtig meget omkring ham for at give det nye liv nogle gode vaner.

  4. Lene – min mor er heldigvis frisk og hun er jo kun 67. Men det er svært pludselig at være alene, efter så mange år sammen. Heldigvis bor hun tæt på, så vi kan nemt besøge hinanden.
    Synd med din far, klarer han sig alene?

  5. Dejligt at din mor selv er frisk, Helle, og hurtigt kan komme på besøg, det er en kæmpe omvæltning at blive ene, efter så mange år. Min far har hjemmehjælp til at kigge ind til ham og varme mad og hjælpe ham med tøjvask og rengøring, han kan godt tingene, men glemmer hvor langt han er og hvad det var han skulle lave.

Skriv et svar

