Lækkermad

Det er første gang jeg laver denne ret, og den skal ihvertfald kategoriseres som en favoritret. Vi er glade for kylling, og det er altid skønt at prøve nye opskrifter. Desværre fik jeg ikke taget billeder, men det skal jeg nok gøre næste gang jeg laver den.

Kyllingefad med bacon, ost og grønsager

4 kyllingefileter

250 gr. champignon i kvarte

1 bdt. grønne asparges i 2 cm lange stykker

1 bdt. forårsløg i 2 cm lange stykker

1 pk. bacon i tern

1 bk. frisk spinat

1 fl. Cremefine

½ pk. Cheasy friskost med løg og urter

10 cocktail tomater

salt og peber

Svits kyllingestykkerne i lidt olie og hæld dem i et ovnfast fad. Svits bacon til det er sprødt og gyldent og hæld det over kyllingen Svits derefter champignon og hæld det i et fadet. Knæk det nederste af de friske asparges og skær dem i 2 cm lange stykker sammen med forårsløg og svits det på panden, hæld det i fadet. Krydr med salt og peber. Skær cocktailpølser i halve og fordel dem ovenpå grønsagerne. Kom den friske spinat på panden med det vand der hænger ved og svits det, til det falder sammen. Krydr med salt og peber, og hæld derefter Cremefine og Pikantost ved. Rør rundt til osten er smeltet og hæld det derefter over grønsagerne. Sæt fadet i oven i ca. 15 min. Server med pasta eller ris.

Forfatter Helle Kjær

Jeg hedder Helle Jeg bor i Aalborg, den bedste by i Danmark. Jeg er gift med min mand, som jeg har kendt i 30 år, jeg har 2 voksne børn, 1 svigersøn og snart bliver jeg mormor til vores første barnebarn. Så er jeg selvfølgelig også 'mor' til vores dejlige Jack Russell Terrier Anton. På min blog skriver jeg om mit helt almindelige liv ;-) Min store interesse er håndarbejde, mest strik og hækling. Senest er vævning også kommet i spil, og jeg øver mig stadig. Derudover læser jeg meget, mest krimier, men også biografier finder vej til mit natbord. Om sommeren bruger jeg meget tid i min have, og så har vi en en lille båd, som vi gerne sejler i. Skriv meget gerne en kommentar her på bloggen. Du må også meget gerne sende en mail til helles.havehus@gmail.com

Skriv en kommentar