Så er Nibe Festivalen næsten slut, vi skal ikke derud idag. Tre dage på festival er sådan set også nok for mig. Det har været rigtig hyggeligt, og vi har hørt meget godt musik. Af overraskelser kan jeg nævne Sheryl Crowe og The Rasmus fra Finland. Dem kendte vi ikke særligt meget til i forvejen og det var absolut positivt at opleve dem på scenen.

Derudover har vi hørt Vejgård Hornblæsere og det var nok noget af det morsomste jeg længe har oplevet. Et band med blæseinstrumenter, der synger tyske slagere, og danske for den sag skyld, men oversat til tysk, natürlich.

Datteren har annonceret, at næste år er det altså hende, der skal til Nibe Festival, og hun vil altså bo derude. Vi har mødt mange unge fra hendes omgangskreds derude, så det er vel egentlig i orden. Når jeg har mødt de unge derude, har jeg tænkt at det måske ikke så meget er koncerterne der optager dem, men mere samværet med kammeraterne. Den særlige stemning ved at bo i campen oplever man ikke andre steder.

Skriv et svar

